poniedziałek, 17 kwietnia 2017

Od sylaby do zdania


ZAJĘCIA OD SYLABY DO ZDANIA realizowane są przez szkolną logopedkę panią Annę Kożuchowską-Kurylak, w ramach zajęć z VI edycji projektu „Szkoła Równych Szans”.









Zajęcia oparte są na Metodzie Krakowskiej uwzględniającej stymulację wszystkich funkcji poznawczych mającą na celu rozwój dziecka. Tylko uczeń potrafiący porozumiewać się w języku ojczystym, potrafiący czytać i słuchać ze zrozumieniem, wyrażać się w sposób precyzyjny i zwięzły jest w stanie osiągnąć sukces w życiu zawodowym i prywatnym.  Zajęcia logopedyczne obejmują m.in.: terapię słuchową – program "Słucham i uczę się mówić", oparty na badaniach nieuobrazowania mózgu, stymulację naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych (GA), terapię funkcji wzrokowych (między innymi:  analiza synteza wzrokowa na materiale tematycznym-konkretnym i atematycznym-symbolicznym),  Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania® i kształtowanie systemu językowego poprzez programowanie, budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej, stymulację lewej półkuli mózgu (naśladowanie, kontynuowanie, uzupełnianie sekwencji i szeregów, wskazywanie relacji, naśladowanie symbolicznych, linearnych, sekwencyjnych wzorów z klocków), stymulację pamięci (ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej na materiale konkretnym i symbolicznym). 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz