ZAJĘCIA OD SYLABY DO ZDANIA realizowane są przez szkolną
logopedkę panią Annę Kożuchowską-Kurylak, w ramach zajęć z VI edycji projektu „Szkoła
Równych Szans”.
Zajęcia oparte są na Metodzie
Krakowskiej uwzględniającej stymulację wszystkich funkcji poznawczych mającą na
celu rozwój dziecka. Tylko uczeń potrafiący porozumiewać się w języku
ojczystym, potrafiący czytać i słuchać ze zrozumieniem, wyrażać się w sposób
precyzyjny i zwięzły jest w stanie osiągnąć sukces w życiu zawodowym i
prywatnym. Zajęcia logopedyczne obejmują m.in.: terapię słuchową – program
"Słucham i uczę się mówić", oparty na badaniach nieuobrazowania
mózgu, stymulację naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych (GA),
terapię funkcji wzrokowych (między innymi:
analiza synteza wzrokowa na materiale tematycznym-konkretnym i
atematycznym-symbolicznym),
Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania® i kształtowanie systemu
językowego poprzez programowanie, budowanie kompetencji komunikacyjnej i
językowej, stymulację lewej półkuli mózgu (naśladowanie, kontynuowanie,
uzupełnianie sekwencji i szeregów, wskazywanie relacji, naśladowanie
symbolicznych, linearnych, sekwencyjnych wzorów z klocków), stymulację pamięci
(ćwiczenia pamięci symultanicznej i sekwencyjnej na materiale konkretnym i
symbolicznym).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz